Spridning av podd

När innehållet är klart är halva arbetet utfört. Med andra ord återstår halva arbetet, vilket är att sprida innehållet till publiken. Här är Filoqwultos roll mycket olika i olik poddsatsningar. Spridningen är alltid en del av strategin som vi tar fram. I vissa satsningar är det vi som projektleder arbetet med spridningen, i andra satsningar sköter uppdragsgivaren det på egen hand.
Era egna kanaler är värdefulla för det att sprida podden och ni har antagligen redan mycket intressant som ni sprider i era sociala kanaler. Podden och innehåll som går att skapa utifrån podden adderar innehåll som ger de som följer er i sociala kanaler en fördjupning.
Det finns mycket som går att koppla på i poddsatsningen för att öka chansen till spridning. Vi håller oss hela tiden uppdaterade med vad som är på gång. Samtidigt ser vi hur berättarteknik som fungerar bygger på klassiska grepp från retorik och dramaturgi. Både det nyaste nya och klassiska metoder har betydelse för att nå fram – rakt in i publikens hjärna och hjärta.